Internecie powiedz przecie…

Któż nie pamięta słów Śnieżki „Lustereczko powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie?”.  Bajkowym lustereczkiem dla  współczesnych firm jest oczywiście internet. To szczególne zwierciadło, które może nam powiedzieć wiele o firmie, jest jej wizytówką.

Czy nie jest tak, że jedną z pierwszych rzeczy, które robimy po kontakcie  z przedstawicielem firmy osobistym bądź telefonicznym, jest obejrzenie firmy w internecie? Oceniamy, czy   strona www firmy jest czytelna, nowoczesna, ba, czy ma modny design, czy jest komunikatywna, czy nie ma błędów itd. I ocenę tę przenosimy na firmę, co oczywiście nie zawsze jest poprawne. Ale przecież pamiętamy, że w kontaktach liczy się pierwsze wrażenie, więc  wyrabiamy sobie pogląd na podstawie oglądu strony www. Pobuszowanie na stronie internetowej firmy umożliwia szybkie wyrobienie sobie poglądu na temat przedsiębiorstwa,  szybkie porównanie z innymi firmami, wywołuje określone reakcje: zniechęca lub zachęca do dalszego kontaktu, współpracy itd.

Według aktualnych badań GUS w raporcie na temat wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych 43% polskich przedsiębiorstw nie posiada własnej strony internetowej.  Zasada jest taka, że im mniejsze firmy, tym mniejszy wśród nich odsetek przedsiębiorstw posiadających stronę www.

Zacytujmy ekspertów (www.web.gov.pl/aktualnosci/19_692.html): „Według powszechnego powiedzonka jeżeli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że nie istnieje w ogóle. W dzisiejszych czasach ta reguła dotyczy przede wszystkim biznesu. – Polscy przedsiębiorcy wciąż nie są powszechnie świadomi wagi internetu we współczesnym biznesie. A ten jest ogromny. (…) dla 60 proc. użytkowników sieci brak firmowej strony www to jasny sygnał: tej firmy po prostu nie ma – mówi Michał Łebkowski, dyrektor generalny agencji zajmującej się kreowaniem e-wizerunku firm.”

W kontaktach z klientami – firmami wielokrotnie zwracamy uwagę na to, że strona internetowa jest niczym innym jak współczesną wizytówką całego biznesu, jego zsyntetyzowaną informacją o całej firmie, która to informacja w zależności od tego, jak jest przedstawiona, może albo zachwycić, albo zniechęcić. A mówimy póki co tylko o informacyjnej funkcji strony internetowej, o tym, żeby po pierwsze była. A przecież kolejnym tematem jest pozycjonowanie, czyli aktywne zaistnienie w przestrzeni internetowej pozwalające na dotarcie z wizerunkiem i ofertą firmy do potencjalnych klientów. Gdyby Śnieżka nie miała lusterka, nie byłoby bajki. Gdy firma nie ma strony internetowej, nie ma biznesu. I o tym muszą wiedzieć współcześni biznesmeni buszując w Internecie szukając Śnieżki.

Podziel się