Internecie powiedz przecie…

Któż nie pamięta słów Śnieżki „Lustereczko powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie?”.  Bajkowym lustereczkiem dla  współczesnych firm jest oczywiście internet. To szczególne zwierciadło, które może nam powiedzieć wiele o firmie, jest jej wizytówką. 

Czy nie jest tak, że jedną z pierwszych rzeczy, które robimy po kontakcie  z przedstawicielem firmy osobistym bądź telefonicznym, jest obejrzenie firmy w internecie? Oceniamy, czy   strona www firmy jest czytelna, nowoczesna, ba, czy ma modny design, czy jest komunikatywna, czy nie ma błędów itd. I ocenę tę przenosimy na firmę, co oczywiście nie zawsze jest poprawne. Ale przecież pamiętamy, że w kontaktach liczy się pierwsze wrażenie, więc  wyrabiamy sobie pogląd na podstawie oglądu strony www. Pobuszowanie na stronie internetowej firmy umożliwia szybkie wyrobienie sobie poglądu na temat przedsiębiorstwa,  szybkie porównanie z innymi firmami, wywołuje określone reakcje: zniechęca lub zachęca do dalszego kontaktu, współpracy itd.

Według aktualnych badań GUS w raporcie na temat wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych 43% polskich przedsiębiorstw nie posiada własnej strony internetowej.  Zasada jest taka, że im mniejsze firmy, tym mniejszy wśród nich odsetek przedsiębiorstw posiadających stronę www.

Zacytujmy ekspertów (www.web.gov.pl/aktualnosci/19_692.html): „Według powszechnego powiedzonka jeżeli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że nie istnieje w ogóle. W dzisiejszych czasach ta reguła dotyczy przede wszystkim biznesu. – Polscy przedsiębiorcy wciąż nie są powszechnie świadomi wagi internetu we współczesnym biznesie. A ten jest ogromny. (…) dla 60 proc. użytkowników sieci brak firmowej strony www to jasny sygnał: tej firmy po prostu nie ma – mówi Michał Łebkowski, dyrektor generalny agencji zajmującej się kreowaniem e-wizerunku firm.”

W kontaktach z klientami – firmami wielokrotnie zwracamy uwagę na to, że strona internetowa jest niczym innym jak współczesną wizytówką całego biznesu, jego zsyntetyzowaną informacją o całej firmie, która to informacja w zależności od tego, jak jest przedstawiona, może albo zachwycić, albo zniechęcić. A mówimy póki co tylko o informacyjnej funkcji strony internetowej, o tym, żeby po pierwsze była. A przecież kolejnym tematem jest pozycjonowanie, czyli aktywne zaistnienie w przestrzeni internetowej pozwalające na dotarcie z wizerunkiem i ofertą firmy do potencjalnych klientów. Gdyby Śnieżka nie miała lusterka, nie byłoby bajki. Gdy firma nie ma strony internetowej, nie ma biznesu. I o tym muszą wiedzieć współcześni biznesmeni buszując w Internecie szukając Śnieżki.
 

Tagi:

analiza finansowa przedsiębiorstwaanalizy finansoweanalizy kredytowebadanie zdolności kredytowejbiznes planybiznes plany dla inwestorówbiznes plany inwestycjibiznes plany projektów inwestycyjnychbiznesowe refleksjeblog finanseBlog finansowyblog o finansachblog o pieniądzachblog o tematyce finansowejbudowanie wizerunku firmdoradztwo bankowedoradztwo biznesowedoradztwo dla inwestorów zagranicznychdoradztwo dla przedsiębiorstwdoradztwo finansowedoradztwo leasingowedoradztwo przy prywatyzacji firmdoradztwo w zarządzaniu wizerunkiem firmdotacje dla firm z UEdotacje dla rolnictwa z UEdotacje unijnedotacje z uee- wizeruneke- wizerunek firmyfinanse dla biznesufinanse dla firmfinansowanie firmfinansowanie innowacjifinansowanie inwestycjifinansowanie nieruchomościfinansowanie projektów biznesowychfinansowanie projektów innowacyjnychfinansowanie projektów inwestycyjnychfinansowanie przedsiębiorstwfinansowanie rozwoju eksportufinansowanie wdrożeń innowacjifinansowanie wynalazkówfuzje i przejęcia firmgranty dla firmgranty z UEgranty z UE dla firminwestycje dla firminwestycje firmkredytowanie dla firmkredytowanie firmkredytowanie inwestycjikredytowanie obrotukredytowanie przedsiębiorstwkredytykredyty bankowekredyty hipoteczne dla firm pożyczki hipoteczne dla firmkredyty inwestycyjnekredyty obrotowekredyty obrotowe dla firmkredyty technologicznekreowanie e-wizerunkukreowanie wizerunku firmłączenie firmłączenie przedsiębiorstwleasing dla firmleasing zwrotny leasing zwrotny dla firmobsługa firm zagranicznychobsługa inwestorów zagranicznychobsługa inwestycjiOcena firmyocena strony wwwocena zdolności kredytowejocena zdolności kredytowej firmoferta dla inwestorów zagranicznychpaszport do eksportuplany rozwojuplany rozwoju eksportupomoc publicznapomoc publiczna dla firmpomoc publiczna dla przedsiębiorstwpośrednictwo bankowepośrednictwo biznesowepośrednictwo kredytowepożyczki dla firmpożyczki leasingowepożyczki leasingowe dla firmprognozy finansoweprogram na wdrożenie wynalazkuprogram naprawczyprogram rozwoju eksportuprogramy naprawczeprogramy pomocowe z UEprogramy restrukturyzacji firmprywatyzacja przedsiębiorstwprzedstawicielstwo firmprzekształcenia firmprzekształcenia przedsiębiorstwprzetargi w specjalnych strefach ekonomicznychprzetargi w SSEprzygotowanie do przetargów w SSEreprezentowanie firmreprezentowanie firm zagranicznychrestrukturyzacja firmrozliczanie dotacjirozliczenia dotacjispecjalne strefy ekonomiczneśrodki pomocowe z UEstrategie rozwojusubiektywnie o finansachulgi dla inwestorówulgi dla inwestycjiulgi podatkoweulgi podatkowe dla firmulgi podatkowe dla przedsiębiorców doradztwo w zakresie pomocy publicznejulgi w podatku dochodowymunijne dotacje dla rolnikówunijne środki dla firmusługi dla inwestorów zagranicznychusługi finansowania dla firmusługi zarządzania firmamiusługowe finansowanie firmusługowe rozliczanie dotacjiwdrożenie wynalazkuwnioski do bankówwnioski kredytowewnioski kredytowe do bankówwnioski o finansowaniewnioski o kredytwnioski o leasingwsparcie dla firm z UEzarządzanie finansowaniem projektówzarządzanie firmamizarządzanie projektamizarządzanie projektami biznesowymizarządzanie projektami firmzarządzanie wizerunkiem firmzastępstwo firm

Podziel się